En mariel.lu, la zona queimada esti anu; n'encarnáu, la del 2010 |
Paez que los vecinos de La Viliel.la tamos condenaos a tener un incendiu na puerta'i casa tólos anos. Ya paez qu'esti blogue ta tamién abocáu a tener que faer una crónica prieta al escomenzar cada temporada. Na medianueite del vienres 9 pal sábadu 10, una manu criminal (posiblemente la mesma del anu pasáu), prendióu fuéu en varios puntos del monte de La Viliel.la, situaos a una distancia d'entre 1,5 ya 2 km del pueblu, xustu pa detrás del terrén queimáu n'agostu del 2010. Sabía'l criminal que dando l.lume nesos l.lugares, el mal causáu sería muitu, ya túvolu bien fácil: a la sequedá del suelu ya la vexetación (más de un mes ensin chover), hai que sumar la fuerte pendiente de la zona, más d'un 70%), que fixo que l'incendiu xubiera con rapidez. Quixo'l delincuente acabar el trabachu que-l.ly quedóu a medias l'anu anterior. Pa chegar al sitiu nun tuvo problemas: pola caxa del proyeutu de la carretera Cecos-L.larón, nuna nueite estena de l.luna chena, cono que nun tuvo qu'usar l.luz pa yir ya volver.
Tamién esta vez, bien ceu, empezanon los bombeiros el sou l.labor por tierra, ya nuevamente los medios aéreos, a las 8 la mañana del sábadu, taban echando augua pa tratar d'apagar el l.lume. Naide que nun viviera una situación tala puede imaxinase lu que yía ver a las 6 de la mañana pola ventana de casa un resplandor anaranxáu ya sentir el golor a queimáu invadiendo outra vez el val.le cabreiru en poucu más d'un anu.
L'incendiu (na cara Sur d'El Cerru), desde El Col.láu |
L'incendiu podía considerase práuticamente apagáu el mesmu sábadu pola tarde, anque los helicópteros continuanon refrescando la zona. Peru pola nueite reavivóuse, quiciás pol vientu, que fixo prendese dalguna brasa que quedara oculta, ya que la zona queimada yía una granda con escasu arboláu. Cumu consecuencia, el domingu volvienon los helicópteros ya quedóu un retén de vixilancia hasta'l martes 13, cuando yá se dióu por estinguíu l'incendiu.
Nun tien sentíu volver a poner aiquí lu mesmu que nas entradas de setiembre del anu pasáu. Peru paezme necesariu reconocer el trabachu de bombeiros ya brigadas forestales. Ya, pa nun perder la costume, la crítica a los sous xefes, que los mandan ensin un mapa de la zona pa facilitá-l.lys los l.labores d'estinción ya vixilancia (ya gracias qu'alcuentran dalgún vecín que-l.lys indica'l camín más axeitáu). Ya cansa dicir que los caminos ya sendeiros que podían faer más fácil l'accesu de vehículos ya personal d'estinción a la zona (ya valir de cortafueos primarios) tán práuticamente zarraos pola vexetación. Esu sí, la caxa de Cecos-L.larón rózanla cada poucos anos. D'esa manera, el fichu la gran puta que prendióu'l l.lume nun tien problemas pa yir a queimar.
La zona queimada, desde L'Altu La Sierra (Trabáu) |
Ayer chovióu en La Viliel.la. Peru chega un poucu tarde esta augua. Ya espero que si vien de tormenta nun acabe l.levándose la tierra del terrén queimáu. Más l.lágrimas pol monte, pola Naturaleza, ya, en definitiva, por nós mesmos...
5 comentarios:
Como tú dices, fue un fichu la gran puta.
El título lo dice todo "Outra vez". Ya es triste que, antes o después, la comarca sea protagonista por los incendios. Esperemos que algún día, y que este llegue mas pronto que tarde, los "fichus de puta" deixen los montes en paz.
Sin comentarios....... a ver si no se repite el año que viene.
Saludos!!!
En todos lo sitios hay alguno,nosotros hace 2 años(las fotos estan en el bloc de Angel)pero por una vez hubo suerte,y digo suerte,por que al dia siguiente cuando se disponia a rematar la faena,y aunque no sea lo abitual,el guarda lo estaba esperando y de momento le quitaron las ganas de usar el mechero,como es normal no era de muy lejos,del propio pueblo para ser exactos.Lo malo es que todos estos impresentables normalmente no les pasa nada,si se quemara alguno de vez en cuando...pero si se quema alguien siempre es un bombero ó alguien que esta intentando arreglar el estropicio que preparo un "fichu da puta"de estos.
¡Coño, Chapras! Ya sabes leer el asturiano... Para que veas que no eres tan torpe.
En cuanto a lo de que estos malnacidos aparezcan alguna vez quemados, me remito a tu frase de una de las entradas sobre el incendio del año pasado: "Antes ye morre un gocho a un probe". Y qué razón tienes.
Publicar un comentario