miércoles, 19 de diciembre de 2012

El Parque ya la Reserva (outra vez más de lu mesmu)

Val.le'i Tixeirúa
Yía posible que dalgunos de los qu'aparáis por aiquí de vez en cuandu vos alcordéis d'una riestra d'entradas sobre'l Parque Natural de las Fontes del Narcea, Degaña ya Ibias ya la Reserva de Muniel.los, las súas l.leis  ya la actitú del Principáu pa dar pouca voz  ou nenguna a los propietarios afeutaos, ya cúmu  fonon escluyíos del Patronatu de la Reserva los propietarios ya vecinos de Valdebóis ya La Viliel.la, asegún dixo en mayu del 2006 l'entoncias consecheiru de Mediu Ambiente, "pa cumplir cona l.legalidá". Nesas declaraciones, el consecheiru dicía que, no Patronatu, unu de los dous puestos de l.libre designación (ou sía, dixitales), podía tar acupáu por un vecín ou propietariu, palabras que se l.levóu l'aire, cumu tantas outras, xunto conas propuestas vecinales. La única variación vieno hai poucos días, cuandu se modifica la composición del Patronatu pola reestructuración del organigrama del Principáu. Estu nun  quier dicir más que xiringar tou pa que tou siga igual.
Naquel ya l.lonxanu 2006, la entoncias oposición política no ayuntamientu cangués punxo na Unión Europea un recursu sobre la representación de los propietarios no Patronatu de la Reserva, recursu del que nunca más se supo, ya agora que ta no gobiernu, paez que perdienon tou l'interés nél.

Fungudín-Veiga La Roza-La Perdiguera-El Garabal
Fai poucu más d'un mes,el Principáu presupuestóu 200.000 € pa oubras na Reserva de Muniel.los, destinaos a reparaciones nas pontes de la ruta a las l.lagunas, na casa de Las Tablizas ya no Centru d'Interpretación d'Oubachu, ya la l.limpieza de sendeiros. Agora bien: ¿tán incluyíos nesos sendeiros "de Muniel.los" los caminos del monte de La Viliel.la ou sólu la ruta turística? ¿Rozarán (una vez más) sólu la caxa del proyeutu Cecos-L.larón ou tomaránse en seriu que yía bonu tener l.limpios esos caminos pa tratar d'estinguir con más facilidá los incendios que puedan producise? Nun ta de más recordar que'l mesmísimu multidireutor de la Reserva de Muniel.los dixo esti pasáu abril qu'a las zonas queimadas a primeiros d'esi mes nun podían pasar los vehículos de las brigadas...

No que cinca al Parque Natural, conocimos que'l Principáu vei modificar el Plan Reutor d'Usu ya Xestión (PRUX), que piensa cuntar pa el.lu cona participación de tólos afeutaos, ya que la Parroquia Rural de Leitariegos vei tener representación na Comisión Reutora pol arrenunciu al sou favor d'unu de los puestos que correspondían al Ayuntamientu de Cangas. Peru nun  paez que vaiga haber novedaes respeutu a los seis "representantes" na Xunta del Parque de los titulares de dereitos afeutaos, que seguirán siendo quitaos ya puestos polos alcaldes al sou caprichu ya interés.

Caminando pol monte de La Viliel.la
Nesi sentíu, la direutora xeneral de Recursos Naturales, en declaraciones a Onda Cero (entre los minutos 10:19 a 14:24), falaba de tener en cuenta las propuestas vecinales ya estudiar el permitir ampliar las visitas a Muniel.los a más de 20 personas, n'outras condiciones más restrinxidas. Yera una bona oportunidá pa que esas visitas que nun pueden yir por Las Tablizas se fixeran polos montes de Valdebóis ya La Viliel.la pa enseñar outra parte de la Reserva.

Confío entre poucu ya nada en que los nuesos políticos tean pol l.labor de facé-l.lys casu a las alegaciones de los vecinos (la esperiencia, nesti casu, foi una bona mayestra pa mi). Anque, cumu dicía'l ciegu, veremos...







4 comentarios:

Jose de Mingo dijo...

Me acuerdo muchas veces de un amigo de la mili que cada poco nos decía que "Piloña ye Asturies y lo demás monte por rozar". Seguramente cuando hablaba de aquélla manera estaba avanzando lo que ocurre hoy en día con nuestro concejo: se está quedando a monte porque no se rozan ni los caminos. El principal problema viene luego, cuando hay que apagar los inevitables fuegos de todos los años.

Por lo que respecta al monte de La Viliel.la, ya siento querido Xastre que se encuentren en tan lamentable estado, pero mucho me temo que el Principado no está por la labor de abrir nuevas rutas en el entorno de Muniellos y menos dentro de la Reserva: prefieren que sea una reserva.......pero animal.

El chapras dijo...

Uff...Xastre, me parece que José tiene razón, si fuera para renovar los adoquines en alguna calle principal de Oviedo,igual hacían un esfuerzo y aparecía dinero por arte de magia,pero para la reserva... empiezan por preguntar al asesor de turno¿cuantos votantes hay? y seguidamente, nada mas darle la respuesta, sale el impreso que ya tienen preparado y firmado para estos casos que viene a decir;dada la delicadisima situación económica el Principado carece de fondos...etc,etc.De todas maneras consuélate,por lo menos no se acabo hoy el mundo, tengo una prima muy espiritual ella que dice que hoy empieza una nueva era donde solo nos dirigirán los mas sabios,estoy esperando a mañana con impaciencia a ver si es verdad y dimiten todos los políticos empezando por el gobierno.Felices fiestas

Xastre dijo...

De nuestros políticos (estatales, autonómicos o municipales)no espero ni una mala palabra, ni una buena acción. Que digan que "van a estudiar" la posibilidad de hacer otras rutas es como no decir nada, así que tendréis razón ambos. Casualmente empezaron a limpiar ayer uno de los caminos del monte. Pero tuvieron que suspenderlo porque llovía. Cosa rara: en Asturias llueve en diciembre...
Al Principado le importa un pimiento la Reserva: ya lo han demostrado de muchas maneras. Lo que importa es que ellos puedan vivir de ella. Hay más animales en los despachos que en la Reserva (y más adoquines que en la calle Uría).

Gonzalo de Suárez dijo...

Como pa rozar caminos o siendas si les cuesta dinero,es mas que si tu intentas rozar alguno por tu cuenta, te lo prohiben alegando razones vacias de contenido, como por ejemplo la de que es zona frecuentada por osos, si el oso pudiera hablar seguro que pediria el que le limpiaran las siendas, pero el pobema es que si se lo gastan ahi tienen menos para repartirse ellos.

Felices fiestas.